קישור לדף הפייסבוק העירוני      כל המידע אודות קווי האוטובוס החדשים לתלמידים

 

 

עיריית הרצליה לוועדה המחוזית: יש למשוך את תכנית המתאר

בשל אי התאמתה למציאות העכשווית של התנאים הקיימים בעיר
12/09/2017
עיריית הרצליה לוועדה המחוזית: יש למשוך את תכנית המתאר (הגדל)

  
היום, שלישי, 12.9.2017, התקיים בוועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית, מחוז תל אביב, דיון בבקשה של עיריית הרצליה למשוך את תכנית המתאר לעיר.

 

 

רישום לדיוור הישיר

קישור לדף הפייסבוק העירוני

הירשמו
לדיוור הישיר

   

הצטרפו
לפייסבוק העירוני

 

כזכור, מליאת הוועדה מקומית של הרצליה החליטה פה אחד, למשוך את התוכנית בשל אי התאמתה למציאות העכשווית של התנאים הקיימים בעיר.

בדבריו בוועדה, אמר ראש עיריית הרצליה משה פדלון כי: "כדי שאצליח לייצר את תכנית המתאר הטובה ביותר לעיר, שיש לה סיכוי התממשות, ולבצע אותה, אני מבקש: לקחת בחשבון את היצע הדירות של "ההתחדשות העירונית" שהוא גורם משפיע על התכנית הכוללת. לא לכלול בתכנית המתאר פנטזיות שאין להן אחיזה בקרקע המציאות - תכניות שאין סיכוי שיצאו לפועל ב-15-20 השנים הקרובות כפי שפירטתי קודם (תע"ש רמה"ש, שדה התעופה). לשתף את הציבור - התושבים בתכנית המתאר, והפעם באמצעות צוותים מקצועיים שיקיפו את כל אזורי העיר. לתחם את תכנית המתאר של הרצליה עד לשנת 2030 ולהעמיד את היצע הדירות עד 2030 ל-18,000 יח"ד (וזאת מעבר לממוצע הארצי). גם לכמות הזו אין למדינה מענה בשנים הקרובות".

לסיכום הדגיש פדלון בפני הוועדה כי "אנחנו מבקשים מהמחוז למשוך את התכנית, לבצע את התיקונים וההתאמות הנדרשות כפי שפירטתי קודם, ולהחזירה למחוז בסיום העבודה המקצועית".

מאיה כץ, מ״מ וסגנית ראש העירייה אמרה בדיון: ״אני מבקשת מחברי הוועדה לראות את הקונצנזוס המלא באולם כאן של תושבים רבים מכל שכונות העיר, הנהלת העיר וגורמי המקצוע ולהיענות לבקשתנו למשוך את התוכנית לשולחן התכנון לצורך בחינה מחודשת תוך שיתוף ציבור התושבים וחוות דעת מומחים ובסיום התהליך להגיש תוכנית שתשמור על צביונה של העיר הרצליה, שתיתן פתרונות מותאמים לאופייה של כל שכונה לפי צרכיה ומענה לסוגיות התשתיות, התחבורה והתנועה

 

להלן הדברים שמסר לוועדה ראש עיריית הרצליה, משה פדלון כלשונם:

 

עיר שחפצה חיים צריכה תכנית מתאר. הנחת היסוד שתכנית מתאר מקומית היא נגזרת מתכנית המתאר המחוזית והארצית. תכנית המתאר של הרצליה החלה את דרכה בשנת 2009, עיריית הרצליה סיימה את הכנת התכנית בתחילת שנת 2017 והתכנית הוגשה למחוז. חשוב לציין שאנשי המקצוע עשו עבודה מקצועית טובה בנתונים שנמסרו להם אז, בשנת 2009. אבל, קרה משהו בדרך. בסוף שנת 2013 התחלף השלטון בעיר, ואני כראש רשות חדש הבאתי מדיניות אחרת מקודמיי לתפקיד. החלטתי לבנות תכנית מקיפה תחת הכותרת "התחדשות עירונית.

הנחתי את המהנדס להתחיל מיד בתוכניות "פינוי-בינוי" ותמ"א 38, והכל במטרה לסייע למאמץ הלאומי ולהגדיל את היצע הדירות בעיר.

דרך אגב, העירייה מאשרת כיום 2000 יח"ד בשנה, כאשר הממוצע הארצי עומד על 1100 יח"ד.

תוך זמן קצר הוצגה בפניי תכנית כוללת לבנות 15,000 יח"ד במסגרת תמ"א 38 ו"פינוי-בינוי" ב-30 מתחמים ברחבי העיר. התכנית יצאה לפועל וכבר אושרו 5 מתחמי פינוי-בינוי ו-200 בניינים לתמ"א 38, שיגדילו את היצע הדירות באופן משמעותי.

עלי לציין שתכנית "התחדשות עירונית" לא הייתה בהנחות היסוד בתחילת הדרך. לצערי, היצע יחידות הדיור בהתחדשות העירונית לא נספר בתכנית מתאר מחוזית-ארצית וזו טעות של גופי התכנון במחוז והארצי.

בניית שכונות שלמות במסגרת "פינוי-בינוי" כדוגמת שיכון ויצמן (1,700 יח"ד) / שיכון דרום (700 יח"ד) / שכונת יד התשעה (5,000 יח"ד), הם גורמים מאוד משפיעים על התכנית וצריך גם אותם לקחת בחשבון הכללי בחישוב הכולל של יחידות דיור בעיר. הם משפיעים על המרחב הציבורי, מוסדות חינוך, תחבורה, מים, חשמל ועוד.

כאשר חיברנו את היצע הדירות בהתחדשות העירונית ובמתחמים וכתבו לנו ע"י המחוז/הארצי, קיבלנו כמות דירות במספרים עצומים ולא מידתיים לגודל העיר.

לאחר הגשת התכנית, הסתבר לי; גם שלמדינה אין תכנית תחבורתית מערכתית;
- גשרים / מחלפים - גשר לרכבת
- חיבור לכביש - 2 - כביש 4, כבישי אורך ורוחב.
- אין יציאות לכביש 531 - כביש 20 צפון הרצליה.

מקורות מים וחשמל:
- אין מקורות מים - מדברים איתנו על 2-3 אחוזים בלבד. גם כאן אין תכנית לאומית למקורות מים.
- אין מקורות לחשמל "נשאר לנו עוד 1%.
- כבר היום אין מענה לפרויקט גליל ים.

נושא נוסף וחשוב: מסתבר שלא היה שיתוף ציבור וזה הביא את התושבים למחאה שהציבור לא שותף בתכנית המתאר ודעת הקהל מוחה נמרצות.


בתכנית מופיע מתחם "תעש רמת השרון" ו"שדה התעופה הרצליה".לפי מצב העניינים זה לא יצא לפועל עוד 20 שנים אז למה זה צריך להופיע במפות ובתכנית המתאר המקומי. לפני 3 שנים נאמר לנו בוועדה הארצית שהשדה יפונה תוך 3 שנים. בינתיים לא נעשה שום דבר לקדם שדה חליפי. המסקנה - אסור להעלות בתכנית המתאר המקומית תכניות שאין להן סיכוי להתממש בשנים הקרובות. כבר בשנות ה-80-90 דיברו ש"אוטוטו מפנים את שדה התעופה ותע"ש רמת השרון, אך מאז לא נעשה שום דבר.

כדי שאצליח לייצר את תכנית המתאר הטובה ביותר לעיר, שיש לה סיכוי התממשות, ולבצע אותה. אני מבקש:

1. לקחת בחשבון את היצע הדירות של "ההתחדשות העירונית" שהוא גורם משפיע על התכנית הכוללת.

2. לא לכלול בתכנית המתאר פנטזיות שאין להן אחיזה בקרקע המציאות - תכניות שאין סיכוי שיצאו לפועל ב-15-20 השנים הקרובות כפי שפירטתי קודם (תע"ש רמה"ש, שדה התעופה).

3. לשתף את הציבור - התושבים בתכנית המתאר, והפעם באמצעות צוותים מקצועיים שיקיפו את כל אזורי העיר.

4. לתחם את תכנית המתאר של הרצליה עד לשנת 2030 ולהעמיד את היצע הדירות עד 2030 ל-18,000 יח"ד (וזאת מעבר לממוצע הארצי). גם לכמות הזו אין למדינה מענה בשנים הקרובות.


לסיום:
אנחנו מבקשים מהמחוז למשוך את התכנית, לבצע את התיקונים וההתאמות הנדרשות כפי שפירטתי קודם, ולהחזירה למחוז בסיום העבודה המקצועית.


 

 

 

 

עבור לתוכן העמוד
 הנהלת העירייה - רח' בן גוריון 22, הרצליה 4678525