פעילויות ירוקות לילדים

פעילות יצירה ירוקה


קולאז' טבע:

מה צריך ?
פריטים שנאספו בטבע (גרגרים, אבנים קטנות, נוצות, בלוטים, קשקשי אצטרובלים, חרובים וכו'), גרגרי חול ואדמה בצבעים שונים, דבק, מכחולים לדבק, שמיניות בריסטול. 

 

מה עושים?
← מורחים דבק על משטח קטן של דף בריסטול.
← מניחים את הגרגרים/ זרעים/ קשקשי האצטרובל על הדבק ויוצרים מעין פסיפס של פריטים.
← ממשיכים למרוח דבק ולהדביק- לסירוגין, עד שכל הדף מתמלא.
← אפשר... לזרות גרגרי חול על העבודה, אלו יתפסו על ידי שיירי הדבק. גרגרים מיותרים ניתן לנער.
← אפשר... לבחור בצבעי חול ואדמה מגוונים ולפזר על ההדבקה- כך תהיה העבודה צבעונית יותר והילדים ילמדו להשתמש בחול כ"צבע".
← מייבשים את היצירות ותולים ב"פינת הסביבה".

 

פעילות בנושא קיימות

יחסי הגומלין בין בעלי החיים והחשיבות של כל יצור חי:
מספרים סיפור שמודגש בו הרעיון של יחסי הגומלין: מעשה במלך שציווה להשמיד את כל הצפרדעים מכיוון שהטרידו את שנתו בקרקורים. כל יועציו אומרי ההן תמכו בדרישתו, ורק יועץ זקן אחד העז לומר למלך שתכניתו אינה טובה כי "כל הדברים קשורים זה בזה". המלך לא הקשיב לעצת היועץ והשמיד את כל הצפרדעים, ואז הוכתה העיר במכת יתושים - והתושבים נאלצו לנטוש אותה.

 

← אילו בעלי חיים מיותרים לדעתכם? נדמה שהם רק מזיקים ומציקים?
← מה היה הקשר בין הצפרדעים ליתושים בסיפור? מה היה קורה אילו כל היתושים בסיפור היו מושמדים?
← מה יקרה אם ניפטר מכל היתושים, הדבורים, הג'וקים והנמלים? מכל היצורים שמטרידים אותנו? האם יש יצורים מיותרים בעולם?
← מלמדים את הילדים על הקשרים הקיימים בטבע: אוכל ונאכל, האבקה, פיזור זרעים.
משחק תפקידים: כל ילד מקבל דף שעליו כתוב מהו התפקיד שלו (לילדים קטנים ההורים יכולים להקריא). כל ילד מצייר את התפקיד שלו על דף ומדביק את הדף על החולצה. בכל פעם ילד אחר נעמד במרכז ומזמין ילד אחר המתאים לו כבן זוג לפי יחסי הגומלין. יחד שני הילדים מציגים את יחסי הגומלין בינהם. לדוגמא ילד שהוא פרפר מזמין ילד שהוא פרח והם מציגים את יחסי הגומלין בינהם. הצעות לתפקידים: פרח, פרפר, ציפור, דבורה, זחל, עלים, ילד, חילזון, עלה, דבורה, פרי, קן, זיקית, עץ.


על פי הספר: "פעילויות בנושא קיימות" הוצאת מטח והמשרד להגנת הסביבה

עבור לתוכן העמוד
 כתובת הנהלת העירייה - רח' הנדיב 2, ת.ד 1, הרצליה 46100