עדכון אחרון: ספטמבר 2020


כללי

עיריית הרצליה ("העירייה") רואה חשיבות רבה במתן שירות שוויוני לכלל המבקרים באתר העירוני ובשיפור השירות הניתן לאנשים עם מוגבלות. לשם כך הושקעו משאבים רבים בהנגשת האתר, במטרה להקל על השימוש בו, וכן להפוך את שירותי העירייה לזמינים יותר עבור אנשים עם מוגבלות.

על פי נתוני עמותת "נגישות ישראל", כ-20% - 25% מאוכלוסיית ישראל נתקלים בקשיי נגישות לאינטרנט. הנגשת האתר נועדה אפוא לשפרו כך שיהיה זמין, ידידותי ונוח יותר לשימוש עבור אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, הנובעים בין היתר ממוגבלויות מוטוריות שונות, לקויות קוגניטיביות, קוצר רואי, עיוורון או עיוורון צבעים, לקויות שמיעה וכן אוכלוסייה הנמנית על גיל הזהב.

מטרת ההנגשה הינה לשפר את האתר כך שיהיה זמין, נוח וידידותי לשימוש עבור אנשים עם מוגבלויות המתקשים בהפעלת המחשב והאינטרנט ולאפשר לכולם לגלוש בנוחות ובמהירות וליהנות מהתכנים ומהשירותים הניתנים באתר העירוני.


 

אחריות

הדפים באתר עומדים בקריטריונים של נגישות ברמה AA, המפורטים בהנחיות הנגישות לאינטרנט:
באנגלית: Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0
בעברית: הנחיות לנגישות תכנים באינטרנט WCAG 2.0

האתר נתמך במלואו בדפדפנים: Chrome, FireFox, Edge.

חשוב לציין, כי למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר, ייתכן ויתגלו חלקים או יכולות באתר שטרם הונגשו כדוגמת מסמכים בקובץ PDF ותמונות שהועלו לאתר לפני תחילת שנת 2015.

אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר כחלק ממחויבותנו לאפשר שימוש בו עבור כלל האוכלוסייה כולל אנשים עם מוגבלויות.   
אחריות השימוש בתוכנה, ואופן היישום של התוכנה הינו באחריות צד ג' מטעם העירייה שביצע את תהליך הטמעת המוצר.


 

טכנולוגיה מסייעת:

 

Whatsapp / וואטסאפ מוקד עירוני 106
אנשים עם מוגבלות בשמיעה כעת יכולים לפנות למוקד 106 באופן נגיש בכל נושא

שירות וואטסאפ נגיש במוקד העירוני  - בטלפון 0536106106


Right Hear 

מערכת "רייט- היר" מורכבת מיחידה קבועה, שמותקנת בכל תחנה ובאוטובוסים, (כרגע בקווים 29, 39 של חברת מטרופולין) ומאפשרת למשתמש אשר מתקין את האפליקציה או משתמש בשלט שמחולק חינם במרכז לעיוור (למי שאינו מעוניין להשתמש בטלפון חכם), את הפעולות הבאות: 

הינו פתרון ההנגשה המתקדם ביותר לעיוורים, כבדי ראייה ואנשים עם מוגבלויות אוריינטציה אחרות. 
המערכת ממפה את האזור על ידי הכוונה קולית ומאפשרת להתמצא באזור לא מוכר.

המערכת מורכבת מ-3 מרכיבים מרכזיים:
1. אפליקציה חינמית למשתמש (באנדרואיד וגם באייפון).
2. נקודות הנגשה חכמות שמותקנות במבנה העירייה.
3. ממשק ניהול תוכן (למנהל המקום).

איך זה עובד?
המשתמש מוריד את האפליקציה לטלפון הנייד שלו ובוחר מתוך רשימת המקומות הנגישים את בניין העירייה ואת הוראות ההגעה אליו. החל מהרגע שהמשתמש מגיע לכניסה, האפליקציה תחל בהשמעה קולית את המידע נגישות בהתאם למיקומם בתוך המבנה.


Step-Hear

(מותקן בבניין העירייה ובחופים הנגישים: אכדיה צפון, מאכז ודרום)

בתחנה:
1.    מציאת מיקומה המדויק של התחנה (הפעלת הרמקול)
2.    קבלת שם התחנה וכוון הנסיעה ממנה (מידע שמופיע בטלפון החכם)
3.    קבלת קווי האוטובוס שעוברים בתחנה בזמן הקרוב - באמצעות הפעלת הרמקול בתחנה.
4.    קבלת מועד הגעת קו נבחר - באמצעות הפעלת הרמקול בתחנה.
5.    שליחת הודעה לנהג האוטובוס שהמשתמש מחכה לו בתחנה הקרובה.
6.    לחצן לחיוג למוקד חברת האוטובוסים. (מידע שמופיע בטלפון החכם)
7.    לחצן לחיבור לאתר האינטרנט של חברת האוטובוסים הרלוונטית. (מידע שמופיע בטלפון החכם)
8.    אפשרות לקבל מידע על נקודות עניין בקרבת התחנה והמרחק אליהם. (מידע שמופיע בטלפון החכם)

באוטובוס:
1.    הפעלת הכריזה באוטובוס לקבלת התחנה הקרובה.
2.    שליחת הודעת "עצור" לנהג לתחנה הקרובה.



יצירת קשר

טבלת אנשי קשר - מחלקת הנגישות
שם תפקיד טלפון נייד מייל
קרן טלקר מנהלת מחלקת הנגישות ורכזת נגישות עירונית 09-9591669 kerenz@herzliya.muni.il
ניצן גינזבורג מזכירת מחלקה ורכזת נגישות עירונית 09-9591669 NitzanG@herzliya.muni.il

אם במהלך הגלישה באתר נתקלת בבעיה בנושא נגישות נשמח לקבל ממך הערות ובקשות,
זאת באמצעות פנייה בדוא"ל/אימייל: avnerp@herzliya.muni.il 

העירייה תעשה ככל שביכולה במטרה להנגיש את האתר בצורה המיטבית ולענות לפניות בצורה המקצועית והמהירה ביותר.