תמונה דקורטיבית - טיפ להורים 


גַּמְבָּהטיפ להורים 

.רוצים להיות בריאים יותר? זה קל ופשוט. בחרו אילו טיפים אתם יכולים להתחיל ליישם בבית – כבר מעכשיו. שתפו את הילדים שלכם

  1. שתו מים! ומומלץ גם לבחור במי ברז שבטוחים וטובים לשתייה. שתיית מים תורמת לבריאות ומשפרת את יכולות הלימוד והריכוז
  2. קיימו לפחות 3 ארוחות משפחתיות במהלך השבוע. ארוחות מסודרות מסייעות לשמירה על בריאות הילדים. כל בני הבית יכולים לתרום בהתארגנות לארוחה, הכנה, הגשה, פינוי וסידור הכלים. הארוחה מגבשת ומחזקת את התא המשפחתי, את הקשר בין בני הבית, ויוצרת הזדמנות נפלאה ללמידה, הקשבה והדדיות. 
  3. הפחיתו במגוון החטיפים והמתוקים והעדיפו פירות וירקות צבעוניים שתורמים לבריאות ומחזקים אותה
  4. נצלו הזדמנויות לפעילות גופנית יומיומית כחלק משגרת היום. הליכה ברגל, משחקים בחצר, רכיבה על אופניים, טיול עם הכלב, משחקי כדור, חוגים והפעלות, עלייה במדרגות ועוד
  5. שינה! השינה היא מתוקה לבריאות! כמות לא מספקת של שעות השינה עלולה לפגוע בבריאותנו הפיזית והנפשית ואף נמצא קשר בין חוסר שינה להשמנה, כאשר חוסר שינה גורם לעלייה במשקל הגוף, כיוון שהוא גורם להאטה במטבוליזם, ומגביר את תחושת הרעב
  6. רוצים שהילדים יאכלו בריא יותר? תתאמצו פחות! הילדים מניחים, במידה רבה של צדק, שאם מדובר במזון טעים - לא הייתם צריכים להתאמץ כל כך הרבה במאמצי שכנוע
  7. לשמירה על אורח חיים בריא ופעיל מומלץ לעודד את הילדים לפעילויות אקטיביות בבית ובחוץ וכאשר הפעילויות הם יושבניות להעדיף פעילויות כגון קריאת ספרים, משחקי קופסה או פאזלים
  8. הגבילו את זמן המסך. שימוש מושכל במסכים יאפשר לגדל דור בריא ופעיל. צרו זמנים "נקיים ממסכים" במהלך היום עם אזורים "סטריליים" כמו במהלך ארוחות ולפני השינה. שימו לב לתוכן בו צופים הילדים ובשיתופים שלהם ברשתות החברתיות
  9. אל תשכחו לנשום. נשימה (שאיפה ונשיפה) עוזרת לנו להירגע במצבי לחץ ומתח, כאשר יש תחושות ומחשבות שליליות בקרב ילדים ומתבגרים
  10. כשחושבים טוב – מרגישים טוב יותר
  11. אל תפסיקו לחייך ולצחוק
  12. הקדישו זמן לפעילות שאהובה עליכם
  13. הוסיפו ירקות ירוקים לכל ארוחה
  14. החליפו לחם "לבן" בלחם מלא עשיר בסיבים תזונתיים
  15. הקפידו על צחצוח שיניים בוקר וערב
  16. בוחרים בכיבוד בריא לאירוע משפחתי/ חברתי
  17. נבחר לבצע פעילות רגועה לפני השינה כגון קריאת ספרים, דמיון מודרך וכדומה
  18. רחיצת ידיים במים זורמים וסבון מסייעת להסיר את גורמי המחלות מהידיים. הסבון משמיד את החיידקים הנמצאים על הידיים
  19. מומלץ לשטוף ידיים לפני ואחרי הארוחה
  20. בכל יום נודה על דבר אחד חיובי שקרה לנו היום
  21. חמשת השלבים של שטיפת ידיים: 1 )הרטיבו ידיים. 2 )שימו סבון. 3 )קרצפו היטב. 4 )שטפו את הסבון. 5 )יבשו היטב והשליכו את הנייר לפח
  22. מחליפים נסיעה אחת בכל יום בהליכה רגלית

יש לכם עוד טיפים עבורנו? נשמח לשמוע!