תמונה דקורטיבית - יומהולדת


גַּמְבָּהיומולדת: גם וגם זה שילוב מנצח!

יום הולדת זו חגיגה של שירים, ריקודים, משחקים, עוגה – וכל מה שבא מסביבה. לפני שאתם יוצאים מהבית עם הילדים למסיבת יום הולדת של חבר או חברה – כמה נקודות ששווה לקרוא ולחשוב עליהן!

חגיגות יום הולדת מעמידות פעמים רבות הורים בפני דילמה – כמה "ג'אנק" לאפשר לילדים לאכול וכמה "לשחרר ולזרום", ובייחוד לאור העובדה שיש חגיגה כזאת כמעט בכל שבוע.
נתחיל בזה שחשוב לזכור שיש מקום בחיים לכל סוגי המאכלים, כל עוד הכל במידה. שיח פתוח על תזונה בריאה שכוללת מגוון של מזונות שמחזקים ובונים את הגוף שלנו, והקנייה של הרגלי אכילה נכונים יעזור לילדים שלנו לעשות את הבחירות הבריאות יותר (תמיד), כשהחלק החשוב ביותר - זה שאנחנו ההורים נשמש להם דוגמא ונהווה מודל לחיקוי עבורם.

אבל מה עושים אם הילדים שלנו לא זזים משולחן הממתקים בימי הולדת?

המתכון הסודי: היערכות מוקדמת

  1. "איזה כיף! יומולדת עם חברות וחברים!" לפני שמגיעים ליום ההולדת, תזכירו להם שהיא לא רק חגיגה של ממתקים. תלהיבו אותם לקראת החגיגה והחווייה עם החברים, הפעילות, השירים והמשחקים. 
  2. אל תגיעו רעבים לפני שמגיעים, כדאי לתת ארוחה קטנה - כמו לפני שלוקחים לגינה, לדוגמא: פירות חתוכים או ירקות, מוצרי חלב ללא תוספת סוכר, כריך קטן עם ממרח לא מתוק. כך הילדים לא יגיעו רעבים ויתנפלו על שולחן הממתקים, אלא יאכלו באופן מידתי יותר ויהיו פנויים לקחת חלק בחוויה הכוללת של יום ההולדת.
  3. אל תיכנסו להם לצלחת!  שולחן הממתקים יהיה עמוס בצבעים, סוגים וטעמים - מושך במיוחד עבור הילדים. אחרי שהילדים שלנו אכלו ארוחה קטנה לפני, זה המקום שלנו כהורים - לשחרר. זה לא מקום לשלוט בבחירות שלהם, ו"לחנך". ניסיונות לשלוט יכול להוביל למאבק כוחות - על עצמאות בבחירה והקשבה לגוף. נוכל לעזור להם בכך שנציע להם כוס ובה יכניסו את כל מה שהם בוחרים… נציע להם מים לפני המיץ הממותק. אך מעבר לזה - נראה להם שאנחנו סומכים עליהם ועל הבחירות שלהם, ובכך הם ירגישו שהם עצמאיים וקשובים לגוף שלהם, ויקחו חלק בפעילויות בהנאה.

חגיגת יום הולדת בריאה ולא פחות חגיגית

אולי לא תאמינו, אבל בסקר אינטרנטי של משרד הבריאות שנערך בקרב 1,005 הורים לילדי גן בגילי 6-3 נמצא כי הורים רבים (92%) תומכים בהגשת פירות חתוכים בימי הולדת ו-86% מהם תומכים גם בהגשת ירקות חתוכים ככיבוד לימי הולדת. כשני שליש מההורים תומכים בחגיגת יום הולדת שבה מוגשת עוגה בלבד, או חגיגה שבה מוגשים חטיפים שנחשבים בריאים. עוד נמצא שכ-43% מההורים מתנגדים להגשת ממתקים ו-34% מתנגדים להגשת חטיפים בימי הולדת. אז חשבתם שאתם לבד? מסתבר שלא. גייסו הורים נוספים והראו להם שיום הולדת הוא לא רק חגיגה של ממתקים ומתנות.


שולחן הממתקים הופך לשולחן (יותר) מזין 

פירות וירקות חתוכים בצורות שונות, כמו: לבבות אבטיח, מלפפון חתוך בצורות של כוכבים, או להכין צורות שונות מרצועות מלפפות וגזר. אפשר להגיש ירקות או פירות חתוכים בגביעים שקופים, כל אחד בנפרד, כך שהילדים יוכלו לערבב בעצמם, קלחי תירס, טורטיות חתוכות או סנדוויצ'ונים. לצד כל אלו תוסיפו מטבל של טחינה או יוגורט והחוויה תהיה מלאה.

זכרו – מה שנגיש יותר – נאכל יותר.

אפשר גם להוסיף חטיפים ומתוקים, הכל שאלה של מינון ומידתיות. חטיף או שניים – מלוחים, ועוד ממתק מתוק אחד.

בחרו במים! כי רק בכוס אחת של משקה ממותק יש 5 (!) כפיות סוכר.

ולא לשכוח את החגיגה המרכזית - משחקים פעילים וריקודים לילדים, כי ילדת או ילד היום הולדת הם המרכז והחברים שסביבם וממש לא רק הכיבוד.

מזל טוב!