אבטיח - תמונת אווירה


גַּמְבָּהקיץ 

גַּמְבָּהקיץ דואגים לבריאות שלכם בכל מקום.

הנה כמה טיפים (לגזור ולשמור) שיעזרו לנו לעבור את הקיץ בריא ובטוח

  1. בטיחות בבית: סכנות רבות עלולות לקרות בבית וחשוב לדעת לזהות אותן על מנת להימנע ולהפחית את שיעור התאונות בבית. חשוב שיהיה בבית מבוגר אחראי, לפחות בן 14 ,שישמור על הילדים הקטנים. חשוב להדריך אותו לפרטי פרטים כדי למנוע אי הבנות ולצייד אותו במספרי טלפון לשעת חירום.
  2. חכמים בשמש: שעות מומלצות לחשיפה לשמש: מוקדם בבוקר עד השעה 10:00 ואחה"צ אחרי השעה 16:00. הגנה על הגוף באמצעות מריחת קרם עם מקדם הגנה, לבוש מתאים ומקומות מוצלים.
  3. בים ובבריכה: אין להסיר עיניים מהילדים בכל עת! יש להשגיח על הילד בכל עת באזור בו נמצא מקור מים. בלי עיתון,  SMSים, שיחות טלפון ארוכות ומחשב.
  4. ברכב: לעולם אין להשאיר ילד ברכב סגור, גם לא לדקה, גם לא עם חלון קצת פתוח. הטמפרטורה בתוך הרכב עלולה להגיע לכ-70 מעלות צלסיוס וזוהי סכנת חיים ממשית.
  5. בטיחות ברשת: כהורים, היו ערניים לכל מה שילדיכם רואים באינטרנט. שוחחו עימם על כך ולמדו אותם להיות ביקורתיים כלפי מה שרואים. לילדים - זכרו! כמו שלא משתפים פעולה עם אדם זר ברחוב, כך צריך לנהוג גם באינטרנט. 
  6. מניעת התנהגות סיכונית: יש להכיר את ההשפעות האלכוהול והסיכונים הכרוכים בשתייתו. כהורים, חשוב להיות מעורבים בחיי הילד, לשוחח עמו על ההשלכות בשתייה ולהיות רגישים. לשינויים החלים בהתנהגותו. הנחו את ילדכם לגבי שתיית אלכוהול, ובחירת נהג תורן. זהו יחד עם הילדים את הסכנות שעלולות להתרחש ויחד מצאו פתרונות למניעתן.
  7. הרגלי אכילה, שתייה ופעילות גופנית: גם בחופש, חשוב לשמור על הרגלי אכילה נכונה לאורך כל היום. הרבו בשתיית מים, אכילת פירות וירקות, דגנים מלאים והימנעו ממזונות מתועשים המכילים כמות גבוהה של סוכר, שומן רווי ומעט ערכים תזונתיים. שימרו על כושר - הרבו בפעילות בחוץ, משחקי כדור, טיולים משפחתיים ועוד.